Recensies

”Duidelijke structuur en tips. Wetenschappelijk presenteren in een nieuw jasje. Tips and trics waar je meteen mee aan de slag kan.”
Karin van der Wiel, onderzoeker KNMI

”Engaging and fun.”
Mark Stevens, permanent researcher CWI

”Ik werd uitgedaagd om mijn onderzoek op een bevlogen en speelse manier te vertellen. De workshop zet je aan om op een andere manier over je onderzoek en presentatie na te denken.”
Marieke Heineke, Amsterdam UMC

”Ik heb een helder beeld gekregen hoe ik voorbeelden en emotie kan gebruiken om mijn onderzoek leuker en duidelijker over te brengen. Het improvisatiecomponent was onverwacht en voegde echt wat toe, omdat het de groep losser maakte en het verhalende aspect naar voren bracht. Het is zinvol voor beurzen, lekenpraatjes en feestjes. Maar ook om voor jezelf duidelijk te krijgen wat het belangrijkste is aan je onderzoek.”
Alex Leighton, PhD-student bij het Nederlands Herseninstituut

”Een speelse en vrolijke manier om te oefenen met storytelling en om te ervaren hoe dit op een groep overkomt.”
Anette, communicatieadviseur

”Enthusiasm, active participation. Giving another perspective about how to share science. Made me think creatively about my story. Improves communication skills.”
Madison Carr, universitair docent en PhD aan de VU

”Praktische hands-on introductie voor het vertellen van een verhaal.”
Wouter Koolen, onderzoeker CWI

”In een eerdere cursus storytelling had ik minder duidelijk hoe ik dit voor een wetenschappelijk verhaal kon gebruiken, nu wel!”
Amber Kerkhofs, Scientist Wanted

”Ik heb nieuwe dingen geleerd over hoe ik een verhaal kan vertellen waarbij ik andere enthousiast kan maken over mijn onderzoek. De workshop geeft veel nieuwe inzichten hoe je je onderzoek kunt presenteren. Je ervaart direct in de praktijk wat wel en niet werkt. Marloes en David zijn erg enthousiast en weten op iedere vraag een antwoord te geven, erg leuk!”
Yvonne Smit, PhD-student Utrecht Universiteit

”Found the course engaging, effectice and I felt my confidency boosting. At the end of the course I felt calm and motivated to tell my scientific story, when usually I would feel nervous and agitated.”
Sophia Bethany Coban, postdoc CWI

”Actieve werkvormen met leuke en leerzame oefeningen. Elke wetenschapper zou moeten leren hoe je, je onderzoek op een interessante en inspirerende manier kan overbrengen op anderen!”
Anke Hammerslag, postdoc biologische psychologie, VU

”Het was fijn om te oefenen met verschillende manieren om een verhaal te vertellen. Leuk om te leren hoe je, je onderzoek kunt uitleggen voor op een feestje of aan een journalist. Bruikbare tips.”
Sietze Norder, PhD-student Universiteit van Lissabon en Universiteit van Amsterdam

”Leuk om improv met wetenschapscommunicatie te combineren. De improv-rondes waren dynamisch en vermakelijk. Leuke afwisseling van presentaties van de workshopbegeleiders en de werkvormen. Marloes en David zijn een leuk team!”
Shashini Munshi, PhD-student Erasmus MC

”Fijne mix van theorie en hands-on-werkvormen. Goed om te leren je onderzoek op een andere manier naar buiten te brengen weg van de klassieke, saaie wetenschappelijke publicaties.”
Steven Pottermans, postdoc KV Leuven, campus De Nayer

”The workshop was a good tool to learn structuring our stories better and to understand and practise tips and tricks to make stories.”
Davide Ceolin, onderzoeker CWI